Älskade hund!

Inte kan väl den här lilla sockertoppen ställa till besvär? Jodå, skenet bedrar! 
 
Just nu är Svea inne i en ålder då hon är väldigt jobbig. Dragig på promenaderna och rastlös inomhus. Jag vet, det låter som att hon är understimulerad men hon får bra med promenader och stimulans för hjärnan. Det kanske snarare är 1-årstrotset? Jag har hört och läst om att det brukar komma en trotsperiod vid ett års ålder och många som vi mött tidigare har sagt att vänta bara tills hon är ett år, då är hon inte rolig! Nej, det ska gudarna veta. När vi kommit in från promenader tar det ett bra tag innan hon kan lugna ner sig, innan hon kan koppla av och sluta leta efter saker hon kan irritera oss med (lär få uppmärksamhet av). Jag längtar så otroligt mycket tills hon blir vuxen. Idag har jag kollat igenom lite valpbilder på Svea då hon var så liten så hon fick plats i knät och jag blev så sjukt sugen på en liten plutt till men så kom jag att tänka på att vi då ska gå igenom alla dessa trotsperioder igen och det är ingenting jag är sugen på just nu.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback