Breaking dawn

 
FREDAG!! Jag kan tänka mig att många av er känner så, dock är fredag ingen stor dag för mig längre. Jag är liksom alltid ledig känns det som. Igår hade vi visserligen föreläsning via datorn. Sofia och Therese kom hit och tittade på föreläsningen med mig, det blev mer snack och skratt än lyssna på vår fantastiska (läs ironin) lärare. När han hade lagt ut första föreläsningen som var en halvtimme lång fick vi ett mail där det stod att han har problem att lägga upp föreläsningarna så resten av dom skulle komma upp idag, woho liksom.. 

Nu ska jag sluta tjura över skolan, iallafall i det här inlägget. Jag och Therese gick på Twiligth - Breaking dawn igår. Den sista Twilightfilmen! Jag är egentligen inte så jättestort fan av dom filmerna och böckerna. Visst har jag sett dom och tycker att dom är bra men så plötsligt när jag och T hade sett 1a delen av Breaking dawn slog det bara till - Jag måste se sista filmen! Tur att Therese hörde av sig och frågade om vi skulle gå och se den igår. 

Hur gick det då hos veterinären för lilla Svea? Hon har svampinfektioner i både tassar och runt vulvan. Det visade sig även att hon har bakterier i urinet. Det blir penicillin i 10 dagar, tratt och schamponering varannnan dag. Svider i plånkan och i mitt hundhjärta när Svea försöker slicka sig med tratten på och piper för det kliar så mycket. Men det kommer förhoppningsvis bli bra snart så att tratten åker av och klådan försvinner :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback