"Fåntratt"

Sitter och vräker i mig lite lunch just nu. Jag har faktiskt tränat precis, hör på den ni! Självklart har jag använt mig av mitt nya träningsspel. Jag körde en vända igår också bara för att prova och jag kan lova er att det tog på en otränad kropp som min. Idag har jag träningsvärk i både rumpa och lår. Fortsatte med lite armar, rumpa och ben idag. Vi får väl se om min disiplin håller i sig. 
 
Jag har även hunnit med en sväng till veterinären idag. Ringde vet. imorse eftersom Svea börjat "åka kana" igen. Hon drar sig alltså fram med rumpan i golvet. Detta gör hundar när dom är irriterade i analsäckarna. Jag vet, det låter inge vidare och det är det inte heller. Jag fick iallafall tid kl 11 så jag tog min hund och gick. Väl hos veterinären passade jag även på att fråga om Sveas tassar (hon slickar sig otroligt mycket om tassarna) och veterinären såg direkt att det var svampinfekterat. För att säkerställa detta tog hon även en odling och det visade sig att hon hade en ordentlig infektion så nu får Svea gå med tratt samt bada varannan dag med ett speciellt schampo. För närvarande ligger hon och vilar på stolen bredvid mig utan tratt, äntligen fick hon slippa den ett tag! 

Om ni tittar på Sveas tassar på första bilden är dem lite rosafärgade. Det syns bättre i verkligheten men så ska dem iallafall inte se ut. 

Kommentarer
Mamma säger:

Stackars Svea! Hoppas hon snart blir bättre❤ Kram.

2012-11-12 | 19:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback