Fredag.

Men hej allihopa, det var inte igår! Vart har jag varit någonstans? Jo jag har varit hemma men jag har haft en hel del att göra så jag har liksom inte haft tid för bloggen. Nu är det fredagseftermiddag och nu har jag tid. Dagarna har bestått av läsning utav min roman som jag ska analysera på hemtentan, kolla föreläsningar, tagit hand om Svea, mm. I onsdags fick jag svar på hemtentan som jag skickade in för drygt tre veckor sedan och jag blev godkänd! Nu kan jag släppa den och fokusera på kommande tenta. Sedan var det även lydnadskurs i onsdags där Svea spårade totalt! Hon som varit så duktig tidigare och inte visat sitt rätta jag på kurstillfällena visade nu sin riktiga sida. Hon sprang iväg och lekte med sina kurspolare istället för att lyssna på mig. Anna hjälpte mig med en metod som ska få Svea att lyssna bättre på oss när vi säger nej när vi t ex träffar på en annan hund eller liknande. Än så länge ska jag endast använda den metoden när hon drar i kopplet för att få in att ett skarpt nej betyder nej och inget annat. Hur som helst fungerar det hittills kanonbra! Hon får respekt för mig direkt när jag sagt ifrån ordentligt. 

Igår var vi på hockey och såg Brynäs - Färjestad. Fbk vann på sudden och jag fick med mig en nöjd pojkvän hem. Det är så mysigt att bryta vardagens trend och göra nå annat än sitta hemma på kvällarna och kolla på tv. Hockey var perfekt! Idag blev det morgonpromenad, plugga, gå och lämna en bok på bibblan i skolan, ut med Svea i skogen tillsammans med Tommy, iväg och handla fredagsmys och nu slappa i soffan. Nu är det fredagsmys. Dock ska jag försöka läsa några sidor ur min roman så jag slipper läsa så mycket imorgon när det är lördag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback