Dag 6

Nu har mammsen åkt hem och T åkt iväg på festandet som är varje kväll (förutom imorgon).
Det har varit hur skönt som helst att ha haft mamma här, min mamma är bäst! Vi har shoppat lite, tagit en mysig promenad och kollat på när Tommy kört flottrace mot ca 10 andra flottar från skolan. Tyvärr kom T och deras flotte på fjärde plats men det var bra kämpat tycker jag! Långt var det också, ca 300 m (?) 

Förresten så kollade jag och mamma på De dimhöljda bergens gorillor. En verklighetsbaserad film som handlar om en kvinna som offrar sitt liv för att bevara bergsgorillorna. En riktgit bra film som är så otroligt hemsk med tanke på att den är sann. Det handlar om hur hon försvarar bergsgorillor mot tjuvjägarna och hur tjuvjägarna tar död på gorillor för att ha deras händer och huvuden som prydnader. Jag har vart på en föreläsning om detta på Djurgymnasiet för sisådär 5 år sedan och jag minns då hur illa jag mådde av att höra de. Människor är grymma!
 
Hur som helst så går dagarna upp och ner, ibland känns det bra och ibland känns allting så jobbigt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men när jag har klarat av detta har jag förhoppningsvis blivit en starkare person än vad jag är nu.
Imorgon är iallafall Tommy ledig stora delar av dagen och HELA kvällen! Otroligt skönt att få en kväll tillsammans.
Min räddning under resterande dagar är skilda världar. Nostalgi-serie som skingrar tankarna.


Flottrace i Gavleån, Tommy är han med gröna badbrallor!

Tommys flotta påväg mot mål!

Dessa svartklädde människor är 2.or. Vad jag förstår så går dom runt i svarta rockar hela dagarna och dessa människor säger man inte emot. Alltid en hand på ryggen. Till och med när jag och mamma var på promenad igår kom de två styckna cyklandes en bit från skolan och båda två hade en arm på ryggen. Man ska ha respekt för åk två eleverna tydligen!

Trött men glad Tommy efter målgång!

Dags för min nolla att dra iväg på kvällen fest!


Kommentarer
Tina säger:

Underbara Sandra du fixar allt och även dessa dagar i ensamhet, styrkekramar!! Den 24/9 har emil fotbollscup i Gävle och vem vet ni kanske har möjlighet att komma dit en sväng. Kram kram

2011-08-27 | 21:17:57
Sandra säger:

Tack Tina!

Vart i Gävle kommer han ha cup någonstans? :)

Kram

2011-08-28 | 18:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback