Fullt ös medvetslös!

Det har varit fullt upp senaste dagarna och när det har varit en lugn stund har jag bara segat mig, men här kommer äntligen en uppdatering!

Jag och T har varit och städat ut vår andra lägenhet och det är nog bland det tråkigaste som finns att flyttstäda! Idag ska vi dit igen och hämta dom sista grejerna.

Men ena ullboll Wilda hoppade ur min famn och herrejösses vad orolig jag blev! Hon var inte sig lik på flera dagar och i Lördags upptäckte jag att hon hade tappat sin ena framtand och den andra satt snett och hur dåligt samvete fick jag inte då?! Jag ville kasta mig på telefonen och ringa veterinären på en gång men å andra sidan åt hon och hade faktiskt börjat hoppa runt lite igen som hon brukar så istället började jag googla och det visade sig att marsvin tappar sina framtänder ganska lätt och att dom växte ut på 1-2 veckor, puh!
Igår hade hon även tappat den snea tanden och hon är helt som vanligt nu och skriker så fort jag prasslar med en påse - MAT!!

Detta borde jag inte skriva här men vi hittade en död råtta i butiken i lördags och jag tyckte så synd om den! Den hade dött av råttgift och det såg ut som den verkligen hade kämpat sista sekundrarna i livet. Det måste ha satt ordentliga spår för natten till igår drömde jag att T dog av råttgift! Den hemskaste drömmen jag drömt på länge!


Lite förfest hos oss innan Kåren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback