Djurnörden är så sjuukt glad!

Idag har varit en stor dag, vet ni varför?
Jo för idag köpte jag två marsvinsflickor, Luna och Wilda. Även fast T inte tycker att det är så kul så tycker jag att det är superduper kul! Nu tror ni säkert att jag struntade blankt i vad Tommy tyckte och sprang iväg och köpte dom iallafall men så är det inte. Tommy var med när jag handlade dom och sa till och med att jag skulle köpa dom eftersom jag tjatat så mycket och för att jag skulle bli nöjd vilket jag VERKLIGEN är nu!
Dock har Wilda redan hunnit kissa på Tommy vilket inte var så uppskattat, inget bra första intryck så skärpning Wilda annars gör Tommy marsvinsstek av dig!
Vad hände då med hund? De som jag tjatat om så mycket!
Som jag skrivit tidigare har jag insett att hund inte funkar i vårat liv just nu och kommer inte göra förrän om flera år. Men det är inte bara hund jag tjatat om sen jag lärde mig prata utan även katt, marsvin och kanin. Katt kunde Tommy tänka sig men då var såklart Emil (som vi umgås med varje dag förutom när dom är i Ludvika som idag) allergisk mot katt, rååååallergisk! Så då var valet mellan kanin och marsvin vilket T inte alls kunde tänka sig men han gav tillslut med sig.
Djur är mitt allra största intresse och har så varit sen jag visste vad djur är för någonting.
Därför känns det så JÄKLA bra att ha två sötisar att ta hand om.





Wilda är den svarta med virvlar i pälsen och Luna är den bruna :)


Kommentarer
mamma säger:

Hej gumman! Förstår att du är lycklig nu. Vilka gullisar. Edvin kommer nog gilla dom väldigt mycket.

2011-09-21 | 20:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback