Skön lördag!

Då var jobbet igång nu då.
Jobbade igår 09.50-19.10 vilket är ganska segt eftersom det är betydligt mindre kunder här än var det är på sergel och att jag bara står i kassan helt själv hela dagarna gör inte att tiden går fortare direkt men så här får det vara ett tag, det är bara att gilla läget! När jag väl träffar mina kollegor är dom iallafall jättesnälla :)

Hur går det då för systrarna marsvin?
Jo dom är väldigt rädda fortfarande och jag har redan gjort misstag som resulterar i att dom är ännu svårare att tämja. Som att jag hade dom ute i soffan första kvällen vilket jag läste sen att man inte ska ha förrän dom är tama nog så man kan klappa dom. Sen hade jag ett hus i buren som man inte ska ha för då sitter dom bara där och kurar (vilket dom också har gjort i två dygn) och blir då svårare att tämja men nu har jag tagit bort huset så dom inte har nå ställe att gömma sig i och börjat om på noll. 
Jag sitter just nu bredvid buren på golvet med en äppelbit i handen så dom ska vänja sig vid att jag inte kommer äta upp dom. 
Tyvärr gick ju hela dagen bort igår men samtidigt var det kanske bra att dom var hemma själva så dom vande sig vid buren. Dom sitter iallafall nu och smaskar i sig hö :) 

Jag och T har hunnit med en massa handling idag på Rusta, Willys och Dollarstore. Den här månaden är nog den dyraste månaden någonsin! Men de är den lätt värd :) 
Kvällen kommer antingen spenderas på SF och göra av med ännu mer pengar eller en myskväll framför TVn.

 

 
Jag vet att det låter hur töntigt som helst men det minsta framsteg tjejerna gör gör mig så himla varm och glad. Alldeles nydligen gick Luna (den bruna) precis bredvid min han utan att vara det minsta rädd!


Kommentarer
Terra säger:

Är nog bäst att du tar å kommer tillbaka till Sergel!

Alternativt lämnar T och marsvinen en helg ;)

2011-09-17 | 21:03:10
Bloggadress: http://lterral.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback