Skolstart imorgon!

Nu är det pirr i magen ska jag tala om för er. 
Imorgon klockan 8:15 ska jag infinna mig i Valhall (skolans aula) tillsammans med många andra pedagoger, från förskolärare till ämneslärare. Tänk att jag ska börja studentlivet imorgon! Jag kan knappt tro de själv. Mina fyra år på intersport och tre år som heltidare, dom är alltså över nu!? Eller? Troligtvis kommer det bli extra jobb till nästa termin men jag kommer förhoppningsvis aldrig mer jobba heltid på IS. Det känns förbaskat overkligt och skönt men samtidigt lite läskigt. 
Jag kan inte låta bli att fundera över hur mina nya klasskompisar kommer vara och hur jag kommer klara av skolan. Kommer jag ha mycket i skolan eller kommer jag, som Tommy, knappt ha en lektion per dag? 
Många av mina frågor kommer jag ha svar på imorgon vid den här tiden. 
Juste.. Imorgon vid den här tiden kommer jag nog vara i full gång att förbereda mig inför kvällens festligheter. Det är fest i två veckor också.. GAH!! Jag är  N E R V Ö S ! 
Vilket svammel det blev. 
Jag har iallafall inhandlat en skolväska idag och lite pennor, block och pennskrin igår. Jag är som en liten unge som ska börja ettan!

 

Kommentarer
Melina säger:

Lycka till!! Riktigt snygg väska.

Hoppas allt har gått bra första dagen! Kramar :-)

2012-08-22 | 09:25:26
Mamma säger:

Jag är jätteglad för din skull, Sandra. Jag träffade din mellanstadielärare, Åsa. Hon hälsade till dig och tyckte det var jättekul att du skulle plugga på Lärarhögskolan. Kraaaam, mamma.

2012-08-22 | 22:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback