Första ljuset är tänt!

Sitter med min underbara hemtenta istället för att vara ute i snön och busa med min familj. Visserligen pluggar Tommy också men tänk vad mysigt det skulle varit med en utflykt och grilla korv eller så nu när det är sånt här härligt väder. Vintern har precis börjat så förhoppningsvis hinner vi med något i den stilen innan snön försvinner. Åter till hemtentan då, den är sämst och just nu känner jag mig otroligt uppgiven. Kurslitteraturen är på engelska, dikterna, som vi ska analyser som för övrigt är hur långa som helst, är på engelska och jag börjar tvivla starkt på mig själv och mitt val av utbildning nu. Det slog mig precis att anledningen till att jag börjat tvivla är att vi använder oss av just engelsk kurslitteratur och engelska dikter, jag trodde jag hade valt att läsa och lära ut i det svenska ämnet?? Sen att vi har en distanskurs och inte fått träffa våran lärare gör väl inte saken bättre heller. Gud vad jag klagar men den här tentan tynger mig! 
 
Jag och T började iallafall morgonen med Mysteriet på Greveholm. Saknar dock det gamla greveholm som var mycket bättre om ni frågar mig, men den här säsongen är faktiskt ganska bra den också. Sen fortsatte vi morgonen med frukost framför nyhetsmorgon och sedan en morgonpromenad med Svea. Nu är vi som sagt sjukt tråkiga och pluggar i varsitt rum, kul advent!  

Kommentarer
Mikaela säger:

Kämpa på vännen :)

2012-12-02 | 18:13:03
Bloggadress: http://mikaelamedmera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback