Fredagen den 7 December 2012

Tentan börjar äntligen bli klar. Eller jag känner mig klar nu, men för säkerhetsskull tar jag en paus och läser igenom den en gång till om ett tag för att se om den är redo för att skickas in. Det känns iallafall så sjukt skönt! Vilken frihetskänsla! Jag har inte känt såhär på jättelänge. Nu har jag ett seminarium kvar på måndag, sen har jag jullov! Eller vi kommer ha föreläsningar på distans men de kan jag knappast se som något anträngande. Det som har känts så tungt ett tag är nu som bortblåst! Snön öser ner utanför, ikväll blir det 25 årsfest för Emil och nästa helg är det hundmässa i stockholm. Jag har bara roligheter framför mig nu! L O V E   I T ! Det enda dumma är att Svea har dragit på sig vattensvans. För mycket bus i snön helt enkelt. Vattensvans är inflammation i nerverna i svansen och svansroten så svansen bara hänger för det mesta och verkar göra rätt ont. Igår pep och gnydde hon hela kvällen och hade svårt att ligga still för att hon förmodligen hade så ont att hon inte visst hur hon skulle ligga. Stackars liten! Idag verkar det bättre och hon har faktiskt viftat på svansen en aning. Korta promenader och värme är de som gäller för henne och det har jag inte jag något emot när de snöar massor utanför fönstret.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback