Stockholm.

Älskade Stockholm. På facebook, på aftonbladet, på nyhetssändningar, överallt har det stått om dig idag. 

Snökaoset har även nu nått Stockholm. Det har sett ut som att stan stått stilla. Var och varannan statusuppdatering på facebook och instagram har handlat om hur folk ska försöka ta sig till sina jobb och skolor eller hur mycket snö det har kommit. Många av dom jag känner kom inte ens till jobbet imorse för att dom antingen var insöade eller för att bussar och tåg inte gick. Skolor och förskolor fick stänga igen och be föräldrarna hämta sina barn snarast. Det låter som en mardrömsdag för många stockholmare. Tur säger jag bara att jag bor i Gävle där, iallafall jag, inte är beroende av någon kollektivtrafik! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback