Fredag.

Man får så himla mycket gjort när man går upp i tid.
Igår gick vi upp ännu tidigare än vad vi gjorde idag (10.00) men vi har hunnit gått till Tommys skola för att skriva ut CV till T (tar en timme att gå fram och tillbaka) medan Svea fick ensamhetstränas i 1 timme och 45 minuter! Efter 20 minuter gick hon och la sig i korgen och sov tills vi kom hem, grymt nöjd!
Sen gick vi och handlade, jag har bytt gardiner i vardagsrummet och så fikat förstås!
Ångesten börjar smyga sig på eftersom det är jobb imorgon men så kommer jag på att jag bara jobbar lördag och söndag, sen är jag ledig igen! Jösses så mycket lättare det känns :-)

När vi var på ICA och jag stod utanför med Svea fick jag återigen en kommentar om att hon var kamphund.
Tanten tyckte att hon var så söt och så liten och så när hon fick veta rasen ryggade hon tillbaka och sa "det är en sån där kamphund va?"
JA! Det här är en kamphund som föds till att DÖDA människor! Eller?
Vad tror folk?! Visst förstår jag att man kan bli skeptisk när man bara läser rubriker om att "kamphundar" biter ihjäl bebisar men grejen med "kamphundar" är att dessa kan vara väldigt dominanta och hamnar dom hos en person som ska ha den till statushund stärks en sådan hunds dominanta sida och den tar lätt över ledarrollen i "flocken". 
En "kamphund" samt många andra raser behöver en bestämd och säker ägare som är konsekvent. 
Detta gäller alltså inte bara kamphundar utan även andra raser.


Våran farliga flicka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback