Klickerträning!

Det är så skönt med sommar och ledighet! Idag har jag och Tommy hunnit med att städa lägenheten samt en promenad i skogen med Svea.
Jag har börjat med lite klickerträning när jag och Svea tränar på olika kommandon. Ordet "loss" verkar hon ha lärt sig ordentligt på bara en dag. Visst kunde hon det då och då tidigare men igår lossnade det ordentligt! Kanske är det mitt tonläge och inställning också men på något vis känns det som "klickern" har hjälpt.
När vi är utomhus har vi givetvis en bra bit kvar, det är alltid enklast att få hunden att lyda inomhus. Vi får helt eneklt fortsätta nöta utomhus.
 

Kommentarer
Therese säger:

Men Gud så hon växer nu, kommer märkas stor skillnad när vi kommer tillbaka! Hoppas allt är bra med er! Kramkram

2012-07-02 | 10:41:06
sandra säger:

Ja jag tänkte på de idag, det var ju ett tag sen du såg henne nu!

2012-07-02 | 18:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback