Fredag!

Nu har jag ledighet! Iallafall i en och en halv vecka.
Nästa gång jag jobbar är tisdag om två veckor! Gött de.
Idag kom det in några pundare på jobbet som var rejält påtända. Vet ni vad en av dom hade i famnen? En 9 veckors hundvalp! Jag blev alldeles skakig av frustration och fick så ont i magen. Hur kan dessa människor fått tag på en valp?! Vem säljer hundvalpar till pundare? Åh jag blir så ledsen. Den här stackars lilla valpen såg så matt ut och när jag fick ta en närmre titt på den lille stack revbenen ut. Jag har sån stor lust att skapa en organisation som går och tar hundar från sina ägare när ägarna är så drogpåverkade, och omplacerar dom till nya familjer. Men så får man ju tyvärr inte göra :-/
Kan tänka mig att det känns extra mycket för mig eftersom jag själv har en liten rackare här hemma som visserligen inte är 9 veckor men hon är fortfarande en valp och det känns som att det inte var så länge sedan Svea var 9 veckor.
Saken blir inte bättre av att valpen var en blandning mellan Amstaff/pitbull. Konstigt att dessa hundar blir agressiva med såna ägare? Konstigt att dessa hundar har dåligt rykte? Nej, inte ett dugg konstigt! Jag blir så ledsen!
Det borde införas hundkörkort så vem som helst inte får köpa hund. Men det skulle såklart inte fungera i längden, men tänk om vår värld kunde se ut så..
 
Svea ca 9 veckor gammal. Har glömt bort att hon varit så liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback