Vargsnack..

JAAA! ZLATAN GJORDE PRECIS ETT KUNGLIGT MÅL!! Är det dags att spela bra nu när det inte gäller något längre? Hur som helst är det ju skönt att se hur bra landslaget faktiskt kan vara. Zlatan och gänget får komma igen i nästa mästerskap.

Jag kan fortfarande inte släppa det här med vargattacken på kolmården. Varje ny artikel som kommer upp läser jag slaviskt och jag vill, som så många andra, ha ett svar på vad som utlöste attacken. Ramlade hon så att vargarna gick till attack? En som är illa skadad i flocken tar dom ofta död på, just för att dom annars försvagar flocken. Men hon var ju ledaren över den här flocken? Kan det ha något att göra med att vargarna ville klättra i rangen? Det visade sig att det var en av dom två djurvårdarna som följde med oss in hägnet. Hon verkade ha sån ortrolig repsekt hos flocken. Det var även samma flock som vi fick gå in till som dödade henne. 
Jag har iallafall svårt att klandra vargarna. Dom handlar med hjälp av instinkter och inte som oss människor, elakhet och hat.
Det är också vi människor som faktiskt har tagit in vargarna i fångenskap och försökt tämja dom. Vargar är inte födda till att leva med männsikor, dom är vilda rovdjur.
Kanske var detta ett överdrivet inlägg men jag kan inte släppa den här händelsen. Det känns lite extra eftersom vi var in till just den här flocken tillsammans med just den djurvårdaren för 2 år sedan.





La upp den här bilden tidigare.
Från när vi var in till vargarna tillsammans med djurvårdaren
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback