HJÄLP MIG!


Hjälp! Jag behöver hjälp! Nu är jag på nå kaptiel som är väldigt svårt tycker jag! Det här med k- och m-värden.
T ex:
En linje går genom punkterna (2,3). Bestäm en annan punkt på linjen om 
a) k = 5   b) k=1  c) k=0

Jag får seriöst lite halvpanik och då låser sig hjärnan. Därför är det bäst att ta en paus och ta nya tag när hjärnan lugnat ner sig.
Jag och Svea har varit hos veterinären idag och tagit 12veckors vaccinationen. Duktiga tjejen märkte inte ens att hon fick en spruta! Återigen, nöjd!! 
Valpar får egentligen inte gå nå längre sträckor och idag gick vi väldigt långt för att vara en valp så nu är hon helt slut (äntligen) och kommer nog slagga hela dagen.
Igår var hon helt vild på kvällen för vi förmodligen inte aktiverat henne tillräckligt.
Hon gick även runt och ylade medan vi var och handlade. Troligtvis för att hon var för pigg - för lite aktivering.
Man märker verkligen skillnad på dom dagar hon haft mycket omkring sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback