Matematik B!

Morsningkorsning! Det är så himla skönt att vara ledig såhär mycket. Tänk om de alltid kunde vara så, gud så jag skulle må då!
Idag har jag te x pluggat, gymmat, umgåtts med kompisar och pluggat lite till.
Igår var Mimmi här hela dagen och även fast hon kom hit på förmiddagen hann jag med att plugga! (blir impad över min självdisciplin!)
Det är först nu jag tycker det är kul med matte, trots att det är svårt. Senast söndag ska hemuppgiften som är rätt svår in men tills dess ska jag nog ha klurat ut hur jag ska göra!
Som sagt var jag och gymmade idag, första gången sen Svea flyttade in hos oss och det är skönt att vara igång igen! Hoppas på att få rutin på de där med träning igen. 
För tillfället har jag en utmärkt plan på hur jag ska lägga upp mina dagar nu när jag är hemma så mycket men jag vet inte om jag törs säga de.. eller jo! Då kanske jag känner lite press och fullföljer de. 

Gå upp vid 8 och äter frukost, pluggar och går ut med Svea samt aktiverar henne för de behövs verkligen. Jisses vilken energi hon har! 
Sen gå till gymmet vid 12 medan S är trött så hon får lite ensamhetsträning och sedan hem igen och busa med S och plugga om det behövs. 
Sen vet jag ju förstås inte hur mycket Tommy är hemma, så detta schema kan variera lite men på ett ungefär. 
Vi får se hur detta går! 


Ett tal ur boken som jag fick tuppjuck på idag men som jag nu löst. 
f(x)= 3x-6
Beräkna f(4).
Svaret ska bli 6.
Lycka till!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback