Valpkurslektion 1: check!

Nu har vi varit på första valpkursen.
Idag var det endast teori, men en väldigt intressant lektion där jag kan känna igen Svea i väldigt mycket.
Jag kan inte heller låta bli att känna mig stolt över Svea som redan kan väldigt mycket och som sov större delen av tiden.
Ser redan fram emot nästa tillfälle då vi ska få utöva de praktiska, vi får väl se om jag är lika stolt då ;-)
Jag lärde mig även en hel del och fick veta att Svea kommer komma in i två trotsperioder då hon inte kommer kunna någonting. Okej, där överdrev jag kanske men hon kommer bli väldigt trotsig och det kommer inte heller hjälpa att skälla på henne när hon inte sätter sig när jag säger sitt, för de kommer gå över.
Sen kommer hon även komma in i en spökålder då allt är läskigt!
Vi har ett spännande år framför oss :-)

Innan kursen var jag och T till Ikea och valbo köpcentrum tillsammans med Therese och Emil. Tyvärr hittade jag en hel del och gjorde av med massa pengar, ajaj!
Svea var ensam i över tre timmar vilket verkar ha gått ganska bra.
Den här gången stängde hon inte av kameran utan batterier dog efter två timmar.

Sen mötte vi upp Bella så Milo och Svea fick busa av sig lite innan valpkursen och så jag och Bella fick prata av oss såklart!
Det är så kul att se dom tillsammans när dom leker. Vilken glädje dom har av varandra :-)


Sötisarna innan valpkursen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback