Hard work..


Första lektionen för den här veckan är avklarad och även sista, nu är det alltså helg. Vad händer i helgen då? Nja, inget speciellt. Jag känner liksom ingen skillnad på helg och vardag längre. Mitt liv är för tillfället en lång ledighet med några få inslag av föreläsningar. Det blir faktiskt rätt så tråkigt i längden. Ni som jobbar och sliter häcken av er skulle säkert vilja sitta i min sits just nu och jag skulle vilja sitta i eran, nästan. Jag längtar tills jag får känna fredagskänsla, tills jag får känna på fredagsmorgonen att nu jäklar är det strax helg. Jag skulle vilja känna den där ångestkänslan på söndagskvällen. Men jag vill inte ha en sådan ångest som jag haft när jag jobbat senaste tiden - att jag inte vill gå till jobbet. Jag vill känna en ångest över att gå upp tidigt men samtidigt tycka så mycket om mitt jobb att när jag väl kommit upp och kommit iväg till jobbet känner jag mig nöjd och glad. 
 
Om fem år kommer jag förhoppningsvis att få känna den känslan. Kör hårt! 

Kommentarer
Therese säger:

Skriv in dig på vikarieförmedlingen! :)

2012-10-11 | 18:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback