Staffar..

Staffar är väldigt speciella hundar. Dom är översociala med dom allra flesta, glada i allt, vill ligga så nära som möjligt och gärna på om det går. 

Svea sover inte i våran säng, hon får heller inte ligga i soffan. När vi var i sundsvall fick hon ligga på en madrass på golvet med mig, låg hon på madrassen? Nej, hon låg på mig! Jag fick inte så många timmars sömn den natten. Hon kan även ha svårt att komma till ro ibland när jag och Tommy sitter i soffan och kollar på tv men så fort jag tar upp henne och lägger henne i mitt knä, eller ännu bättre, jag lägger henne på både mig och T, somnar hon på en gång. 

Det är en underbar och speciell ras som älskar värme och kärlek. Sitter just nu på golvet på och skriver detta och inlägg och lutar mig mot soffan. Vem ska TRYCKA sig i mellan mig och soffan? Jo, min staffe Svea. 

Nu är det dags att kila iväg till skolan!

 
Från förmiddagspromenaden med klövjeväska och stundtals en pinne i munnen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback