Torsdag

Hejsan hoppsan allesammans! Vad slarvig jag blivit med att blogga. Jag har ju inte ens speciellt mycket om dagarna. Om jag hade det skulle de vara en bra bortförklaring men nej. 

Igår hade jag skola mellan 09.00 - 11:15 ungefär, inte så värst lång lektion. När jag kom hem tog jag och Svea en promenad i skogen med Matilda och hennes fina Curre. Efter de pluggade jag lite innan jag drog iväg på fortsättningskurs i lydnad för Svea. Hon skötte sig ganska bra. Vi använder oss mycket av linor på kursen. Linan ska alltså ligga i marken så momentet blir så lik lösträning som möjligt men man kan ta tag i linan om hunden rusar iväg mot någon kanin eller liknande. Linorna är 15 meter och gissa vem som blir hypnotiserad av dom? Jo Svea. När vi ska träna på att inte gå fram till andra hundar (med lina på) är hon fantastiskt duktig och jag behöver bara säga ett strängt nej så trippar hon snällt förbi dom andra hundarna, men när hon får syn på linorna som åker efter hundarna blir hon helt plötsligt döv?! Hon ska prompt efter dom och mitt skarpa nej hjälper inte så värst mycket. Charmigt men lite drygt. 

Hur som helst har jag haft grupparbete idag och när jag kom hem kilade jag och Tommy iväg för att köpa ett nytt täcke till Svea (hennes nuvarande täcke känns så stort) och vi kom hem med en klövjeväska och en dragsele, sådär 1300 :- fattigare. Det kostar att ha hund! Det är väldigt kul att hon äntligen får börja arbeta! Vi hörde oss för ordentligt och det är inga problem med att cykla eller springa med henne heller, skönt! Här ska jobbas, som vi längtat! :-)
 

Försökte få bilder på när hon har dragselen på sig och klövjeväskan (som hon bar hem från djurbutiken) men dom vart sådär. Lovar att ha med kameran när vi tränar med henne sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback