Fredag!

Sånna här dagar är det inte lika mysigt att ha hund som det är när det är strålande sol. Speciellt inte om man inte har kläderna för regn och rusk. Men nu är vi inne från morgonpromenaden och det är riktigt mysigt att sitta inne medan de blåser och regnar utanför fönstret. 
Det är till och med mysigt att borra ner huvudet i kurslitteraturen när det är sånt här väder. 
Jag läste precis några texter från elever i årskurs 8 repsektive 9. Jösses vad mycket de är att tänka på som lärare när man rättar en text. Dom texterna jag läste fick betygen G och VG. 
Vi ska som sagt få en uppgift innan onsdag där vi ska bedömma en text. Det känns verkligen tidigt att göra de redan nu och jag börjar bli lite smått nervös inför den. Som tur är ska jag träffa några klasskamrater i skolan på måndag eller tisdag och diskutera texterna tillsammans. 
Vad händer i helgen då? Nja inget speciellt. Tommys kompis Jacob kommer hit vilket är supertrevligt. Alltid kul med lite sthlmsbesök! Men det hade förstås vart lite roligare om någon av mina sthlmspolers också kom upp. Men men, jag får hålla tillgodo med Svea och kurslitteraturen medan T och J roar sig :)
 

Vi smet in på dollarstore igår och handlade lite burkar. Det vart även en te-burk. 
 

Sen bjöd Tommy mig på gratinerad sötpotatis, mumma! 


Ps. Jag kan faktiskt lägga upp bilder som är på Svea också 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback