P A U S

Paus i pluggandet. Paus i mitt huvud just nu. Paus! Snart ska jag gå upp och ge Madicken sin lunch och sedan en promenad med dogsen. Det här är sista dagen jag passar Madicken. Vi var ute på en promenad tidigare imorse och eftersom regnet föll ner från himlen tänkte jag att Svea skulle få prova sitt nya täcke som hon kommer behöva i vinter men som även funkar att ha som regntäcke. Detta uppskattades inte av min lilla dam, iallafall inte i början av promenaden. Hon såg ut som en gammal tant som knappt kunde gå, men efter ett tag när Madicken fick sig ett spratt glömde Svea bort de där täcket och knatade på som vanligt. :-) Hundar med väldigt kort päls är inte anpassade till vårat kalla vinterklimat utan behöver oftast täcke på vintern för att hålla värmen. Det kan även vara skönt för ägare till hundar med lite längre päls att slippa en blöt hund när man kommer in från en regnig promenad. 

Dagen kommer består av plugg och promenader och så kommer mamma ikväll förstås. Jag ska över till en klasskompis tillsammans med min underbara vän hemtentan och diskutera lite. Alltid skönt att ventilera sina tankar! 

Madicken och Svea på morgonens promenad. Ingen av dom är särskilt förtjust i regn.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback