Barcelona!

Nu är jag hemma på svensk mark igen. Jag och Lena möttes av spöregn och rusk på Arlanda när vi landade vid 13-tiden men givetvis är det fint väder i Gävle, soft! Vi har haft riktigt härliga dagar med mycket sol och värme. Första dagen gick vi längs strandpromenaden, bara de tog sin lilla tid. Det kanske ska tilläggas att vi började varje dag med att sola uppe på vårt hotelltak där poolen var. Dag två var vi till en park som heter Güell Park. En park som låg uppe i bergen och gick sedan längs La Rambla ner till stranden och hem. Igår var vi till Camp Nou som jag tycker var det häftigaste på hela resan. Vi gick först igenom ett museum som låg inne i Camp Nou och sedan fick vi gå in på läktaren, ner i spelargången, gå ut vid avbytarbänkarna, omklädningsrummet, mm. Sjukt ballt! Vi besökte även katedralen innan det var dags för att gå hem till hotellet för att göra i ordning oss för middag som vi alltid åt i stan. Hotellet låg 45 minuters gångavstånd in till stan och ja, resan var riktigt bra! Tänkte ladda upp lite bilder så ni får ta del av min och Lenas resa i bilder också :-)

 
När vi skulle till hotellet från flygbussarna gick vi självklart åt fel håll vilket ledde till att vi svor som sjutton över vilket avstånd det var till stan från vårt hotell. När vi sedan gått den rätta vägen resten av dagarna insåg vi att det inte alls var så långt :-)

Första middagen, rå entrecote, mummmms..

Utsikt från poolen.

En del av den långa stranden.

Nu kommer hundnörden i mig fram igen. Halva stans befolkning hade hund (såg det ut som) och 50% av alla ägare hade sina hundar utan koppel oavsett om dom var på strandpromenaden, mitt i stan eller i nån park. Denna hund sprang lös vid triumfbågen medan husse åkte skateboard. Hunden sprang efter husse för det mesta men när husse stannade sprang den här hunden runt lite som den ville. Så var det med alla hundar som sprang löst. Dom kunde springa fram till en främmande hund i koppel utan att någon av ägarna tog illa upp. Inte heller blev det några sura miner på hundarna utan det var ständigt viftande svansar. Alla hälsade glatt på varandra och jag önskar att det var lite mer så i Sverige också. Väldigt bra hundliv i Barcelona måste jag säga!
På väg in i Barcelonas stora shop utanför Camp Nou.

Kommentarer
Pappa säger:

Härliga bilder :)

2013-04-17 | 11:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback