Uppdatering!


Nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen, fy på mig! Men nu är jag här inne på bloggen och tänkte berätta vad som hänt den senaste tiden. Först och främst kom Mikaela och Jens hit i måndags. De sov över här till tisdagen och sen åkte Jens till sin skola. Mikaela sov kvar ett dygn till så vi gick runt på stan, körde ett skivstång/intervall pass och slutligen gottade oss med chokladfondue och frukt. I torsdags var jag i skolan och hade en introduktionsföreläsning och sen blev det även jobb för min del på Afterschool på kåren. Kul att träffa lite nya människor men eftersom det är ideellt vet jag inte om jag vill jobba så mycket men någon gång ibland kan vara kul! Igår var det maskerad på kåren. Jag och Malin var där med fina masker :-) Idag blir det tvättstugan, en sväng cykelverkstaden och sen bara ta det lugnt.
 
Nu höll jag på glömma en viktig sak. Igår var jag och T till veterinären för återbesök där vi även fick träffa en sjukgymnast. Sjukgymnasten var väldigt trevlig och duktig. Hon konstaterade att Svea är överrörlig i sina leder samt har dålig bålstyrka. Nu är det bålträning som gäller här hemma. Visste inte att man behövde tänka på att träna en hunds bål. Jag trodde det kom av sig själv men tydligen inte!
 

Kommentarer
Annica säger:

Hur tränar man bålen på en hund??

Svar: Bland annat så ska vi lyfta upp t ex. höger baktass och vänster framtass samtidigt så hon får balansera på två tassar - hon måste spänna bålen för att hitta balansen. Sen tränar hon även bålen när hon sitter fint :)
Sandra Johansson

2013-04-06 | 23:34:34
Mikaela säger:

Jag längtar redan till nästa gång i gävle :))

Svar: Ja jag med! Du får komma när du vill <3 :)
Sandra Johansson

2013-04-09 | 20:16:56
Bloggadress: http://mikaelamedmera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback