2 sekundersregeln..

Ja just nu är det tvåsekundersregeln som gäller för våran lilla tjej. Jag tittade igenom lite bilder från hösten som varit och hittade dessa bilder som förklarar ganska bra hur hon är. Dock var hon nog bättre i höstas än vad hon är idag. Men men, 1-årstrots är kanske inte den roligaste perioden som hundägare.

Matilda håller en pinne i handen och säger till Curre och Svea att sitta och stanna kvar... 

Hon backar och säger stanna. Hundarna sitter kvar men så... 
... "nej jag tycker jag har sutit här lite förlänge nu".  Svea har liksom inget tålamod. Sitt och stanna kvar gick in genom det ena örat och ut genom de andra. 


Ungefär sådär rolig är hon och har varit sen slutet av november. På promenaderna får vi stanna upp för att hon ska komma tillbaka till oss när hon drar i kopplet. Glatt skuttar hon tillbaka och ställer sig tätt intill oss, bredvid oss, tittar på oss och så går vi. Fast efter 2 sekunder har Svea glömt vad det var hon skulle göra så då ligger hon, längt fram, och drar igen. Samma visa igen, stanna upp, kalla tillbaka henne och gå. Stanna upp, kalla tillbaka henne och gå. Ja, ni förstår grejen va? 
 
Ett nej är alltid ett nej när det gäller att ta saker från bordet, slicka på besticken när diskmaskinen står öppen. Men husse och matte kan ju faktiskt ändra sig så väntar man 2 sekunder kanske det är okej att slicka på besticken. Trots detta så är hon så söt våran lilla hund. Hon är så bäst! Min lilla gris :-)

Kommentarer
Quila o Ronja säger:

Hej Sandra.
Har nu suttit och "bläddrat" och läst i din blogg. Blev så glad för din fina kommentar hos oss, och det är så kul att hitta nya hundbloggar!!!
Hur "trotsiga" dom än är, våra fyrbenta vänner, så är dom ändå det bästa som finns. Hon verkar så härlig, er Svea!
Sv. Jaa, det var fruktansvärt jobbigt, när Quila blev dålig, och inte förrän nu, kan jag tänka på henne utan att gråta varje gång. Livet blir inte alltid som man tänkt sig, så jag tycker det är viktigt att ta vara på varje dag.
Tack ännu en gång, för dina fina ord.
Kram
Susanne

2013-01-13 | 23:40:54
Bloggadress: http://quilaoronja.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback