Vad betyder korp?


Helgen har strax passerat och jag sitter och inväntar Ove Sundberg och Kontoret. Vi har chips och dipp hemma men jag har tänkt att hålla mig från chipsskålen fram till Kontoret börjar, men det börjar bli jobbigt.. 

I fredags kom som sagt Stina och Bitte. (Jag hann även med ett skivstångspass innan dom kom) Igår gick vi ner på stan och shoppade loss, nu när pengarna äntligen kommit! Vi handlade bland annat nya gardiner till köket men de får ni inte se förrän vi har fått hem vårat nya bord. Sen blev det lite filmmys och idag har vi inte gjort mycket alls. Däremot hände det en sak som jag tyckte var ganska obehaglig och vill dela med mig av. När jag och T skulle ta en eftermiddagspromenad med Svea igår flög det ett stort gäng korpar ovanför oss men försvann ganska fort. Lite senare på promenaden dök dom upp igen men försvannn återigen rätt fort. Sen när vi kom till våran port satte sig gänget i ett träd utanför vårat köksfönster. När vi kom upp och skulle visa Stina och Bitte kom det ännu fler korpar från alla möjliga olika håll och trädet vart proppat med fåglar. Det gick liksom inte att se mellan grenarna. Det vart så mycket att en del inte fick plats i trädet utan satte sig på granntaket alldedels bredvid. De måste ha varit flera hundra korpar! Det här kanske inte låter läskigt men mina tankar började snurra om detta var nå tecken? Tommy googlade det här och korp kan tydligen betyda antingen lycka eller otur. Vi har ännu inte varit med om varken otur eller någon speciell lycka. Sen flög iallafall korparna iväg och jag kan lova er att det var coolt när alla lyfte samtidigt! Men så när jag och T skulle ut och kissa Svea på kvällen kom dom tillbaka. Precis när vi steg ut genom porten satte dom sig i trädet igen och har sutit där inatt! Vad är detta?? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback