Leksand.

Nu är vi hemma från Leksand. Jag har varken haft tid eller lust att blogga från Leksand men nu har jag slagit mig ner i soffan hemma, laddat in bilder och taggad för ett blogginlägg. Först och främst vill jag säga att jag fick ett D på grammatiktentan. Jag är nöjd och kan släppa den bakom mig. Detta firades förstås med att köpa en påse plockgodis samt ett skivstångspass på friskis med Therese innan vi åkte upp till Leksand. Vad gjorde vi där då? Jo självklart besökte vi Leksands IFs alldeles egna trottoarkant! Inbiten leksing som jag är tycker jag att allt det här med LIF och Leksands kommun är pinsamt men man får vända det till något positivt. Kanske borde de göra den här gatustenen för 1 kr till en turistattraktion? Ställa en staty där? Vore rätt roligt tycker jag! Sen handlade vi (tyvärr) en massa kläder på Lager 70 och Lager 152. Den fattiga studenten i mig gav vika och jag handlade ett par byxor, en slags jacka som man kan ha både utomhus och inomhus, en kofta, en schal och ja, inte så mycket mer som tur var! Det blev även två långpromenader och trots kylan var solen framme hela dagarna och värmde oss.
 
Ronja börjar acceptera Svea nu. Kanske för att Svea blivit lite äldre och något lugnare.

Jobbigt att springa i djup snö.
Men skam den som ger sig!
Snart framme!
"Puh, äntligen!"

Pappa visar stolt upp sin bibliofil
Två födelsedagsbarn hann vi fira också :-) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback