Måndagsexemplar.

Veterinären kallade henne måndagsexemplar! Det var nämligen samma veterinär idag som vi haft under varje vet.besök. Det känns skönt att gå till samma, dels för att hon känner igen Svea och Svea känner igen henne men även för att jag får bättre kontakt med veterinären och vågar ställa fler frågor.
 
 
Egentligen borde jag sitta och skriva på min uppsats just nu men jag känner mig fruktansvärt otaggad så varför inte skriva ett blogginlägg istället? Uppsatsen ska in på våran skolsida på onsdagmorgon för att sedan opponeras på torsdag. Det här med opponering är helt nytt för mig (låta en klasskompis läsa min uppsats och få tips och råd från henne/honom, vad som var bra resp. mindre bra). Jag avskyr när någon annan läser mina texter. I alla fall uppsatser. När jag skriver mina blogginlägg tycker jag inte alls att det är lika läskigt med läsare, snarare tvärtom men just uppsatser och sånt som har med skolan att göra känns väldigt läskigt. Kanske för att det ska vara så korrekt och strikt. Som tur är ska Sofia opponera på min första uppsats. Jag har berättat för henne hur jobbigt jag tycker att det är att blotta mig sådär i skolsammanhang så det känns skönt!
 
För övrigt så var jag till veterinären med Svea i morse och nu har vi fått recept mot kvalster så jag ska försöka hinna med att hämta ut detta idag. Kanske bäst att börja skriva nu då :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback