Veterinärbesök

Nu har jag en trött hund som ligger och snarkar i soffan. Vi kom precis hem från veterinären. Det finns både en god nyhet men även en sämre nyhet. Den goda nyheten är att veterinären inte hittade något fel på knät efter kläm, känn, drag och röntgen. Den dåliga är att höften inte är "helt perfekt." Om hältan beror på höften visste han inte eftersom hundar brukar få en annan slags hälta när det är höften. Samtidigt är alla hundar unika och det är som sagt inte omöjligt att hältan beror på höften. Nu är det vila och antibiotika som gäller i två veckor. Sedan blir det ett återbesök hos ortopeden samt ett besök hos sjukgymnasten. Jag håller tummarna för att det blir bra av antibiotikan.
 
Hur som helst var Svea väldigt duktig under besöket. Veterinären fick dra i henne och trycka lite här och där. För röntgen gav vet. Svea lugnande så hon skulle vara avslappnad. "Sätt dig på stolen och vänta tills hon blir trött." Jag satte mig på stolen i korridoren med Svea på golvet. Sakta men säkert, från att stått på helspänn, började benen ge vika och tillslut föll hon tasslöst till golvet med en duns. Haha mitt lilla hjärta! Nu är vi som sagt hemma och så fort vi kom in i trapphuset tog hennes sista krafter slut. Förutom en liten kraftansträngning till matskålen för att äta sin frukost. Det är tufft att vara en liten hund ibland :-)

Precis däckat hos veterinären.

Ser betydligt skönare ut att ligga däckad i soffan än på golvet hos veterinären :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback