1 Maj.

 
Det blev en väldigt lugn valborg för oss igår. Vi gick ner till brasan och som skulle tändas i parken nedanför oss. I samband med att jag tog kortet på Tommy och Svea (i förra inlägget) var det några som smällde av lite raketer. Tidigare har inte Svea reagerat så mycket på raketer men den här gången blev det katastrof, enligt henne. Hon skakade, pep och stressade upp sig väldigt mycket så vi gick hem innan brasan ens hann tändas. Istället blev det en myskväll framför tvn.
 
För övrigt så var gårdagen väldigt tung. Jag fick en enorm längtan till Stockholm och alla nära och kära. Jag vet att det bara är att åka dit. 1½ timmes tågresa här ifrån men det är själva känslan av att bo där alla nära och kära bor, bara kunna åka över på en fika eller middag. Träffas inne i stan och käka middag, gå runt och kolla i affärer. Vi får se vart vi hamnar om ca 1 år när T är klar med sin utbildning. Jag kan byta skola om det behövs. Vem vet, vi kanske hamnar i huvudstaden då. Just nu längtar jag till de ögonblicket. Inte för att jag inte trivs i Gävle men som sagt, Jag längtar efter att få bo nära familj och vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback