Spontanitet

 
Som ni vet var tanken igår att jag skulle åka till Stockholm imorgon utan Svea och gå på phaddermöte idag. Det blev lite ändrade planer. Lena ringde igår kväll och undrade om jag ville komma ner redan idag och gå på hockey med henne, Sverige - Norge. Sånt kan jag ju inte tacka nej till. Därför blir det Stockholm i eftermiddag. Svea följer med och det blir många dagar utan Tommy, snyft! Men jag känner att jag tog rätt beslut. Efter mycket velandes insåg jag att jag lika gärna kunde åka i eftermiddag eftersom T inte kommer hem förrän 22.30 i kväll och ska upp till skolan tidigt imorgon. Det var alltså på grund av T som jag velade fram och tillbaka. Nu är ju frågan vad jag ska ta tag i först. Packningen? Överraskningen till T? Eller kanske tentan? Om 40 min - 3 timmar kommer DHL och dumpar vår duschvägg. hur ska jag få upp den hit? Dock tycker jag att det minsta dom kan göra är att hjälpa till att bära upp den i lägenheten efter att dom pajat vår förra i frakten som resulterat i att vi duschat utan skydd sen förra veckan. Tentan vill jag INTE ta tag i, men det måste jag. Vilken väska ska jag packa i? En stor rullväska kanske? Så slipper jag snåla med plats. Eller en liten rullväska och en ryggsäck?  Dessutom kan ju Svea ta sin klövjeväska så hon hjälper matte att bära. Ja ni ser, mina små problem känns stor just nu. Det kanske är bäst att börja med att stoppa någonting i magen. Då brukar det kännas lättare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback